De Hellige tre kongers fest

Lørdag 10. januar inviterte Menighetsrådet i Hegra til den tradisjonelle juletrefest (de hellige tre kongers fest) på Hegra menighetshus.

Det var gledelig mange som hadde funnet veien til Menighetshuset denne ettermiddagen, spesielt artig med alle barna som deltok. Leder i Menighetsrådet Arild Aune ønsket velkommen og holdt tråden gjennom festen. Det ble startet med gang rundt juletreet.

Jammen kom ikke de hellig tre konger på besøk før det ble servert nydelig kakao, kaffe, kaker og brød. Underveis ble det solgt nummer av de ivrige barna. Folk fikk pratet og kost seg sammen før det ble avholdt en «barnequiz» i regi av Hilde Ølstøren. Hun fikk med seg barna (og de voksne) igjennom gode spørsmål, som ungene svarte engasjert på, noen med litt hjelp fra de voksne.

Det ble mer gang rundt juletreet før det ble foretatt trekning- også i år med mange flotte gevinster og mange glade vinnere.

Takk til alle dere som var med på dette fellesskapet og som var med på å gjøre denne ettermiddagen så hyggelig. Det setter vi i Menighetsrådet stor pris på.

Av John Gunnar Enebak

Tidl. sekretær